Galyatető körtúra Mátraszentimréről

Táv: 10,5 km
Időtartam: kb. 4 óra
Nehézség: közepes
Jelzések: Piros kereszt turistajelzés Piros turistajelzés Piros háromszög turistajelzés Sárga turistajelzés Kék kereszt turistajelzés

Először Bőgős-rétre megyünk át a piros kereszt jelzést Piros kereszt turistajelzés követve. Egy tanösvényen is áthaladunk, ahol érdekes információk találhatók a Mátra növény- és állatvilágáról valamint erdőgazdálkodásáról. Egy mini szénégetőt is meg lehet nézni.

Áttérünk a piros jelzésre Piros turistajelzés és egy meredek emelkedő megmászása után a Piszkéstetői Obszervatórium mellé érkezünk meg. Piszkés-tető Magyarország 5. legmagasabb csúcsa (944m).

Hangulatos és hullámzó erdei ösvényeken folytatjuk utunkat egészen a Galya-kilátóig. Viszont még előtte váltunk a piros háromszög jelzésre Piros háromszög turistajelzés, de az útról nem térünk le. A 955m magasan álló felújított kilátót régen Péter-hegyese kilátónak nevezték. (A beléptető kapu 200 forintos érmével működik.)

Galya kilátó

Egy darabon visszafelé haladunk egy erdei kereszteződésig, ahol jobbra letérünk Mátraszentlászló felé a sárga jelzést Sárga turistajelzés követve és az obszervatórium másik oldalán folytatjuk a túrát. Ezen a szakaszon szép kilátásban lesz részünk a Mátra északi oldala felé.

Mátraszentlászlóról a Három falu temploma érintésével jutunk vissza Mátraszentimrére a kék kereszt jelzést Kék kereszt turistajelzés követve.

Ha egy érdekesebb és különlegesebb túrát szeretnél, akkor nézd meg a nyomozós túránkat itt! Több útvonal is elérhető.

Jó túrázást kívánunk!

Ági és Robi

Ha szeretnél értesülni a legújabb írásainkról vagy akcióinkról, akkor iratkozz fel! Már rögtön az üdvözlő emailben kapsz 1.000 Ft kedvezményt!